Miód z laboratorium?

Liczba postów na stronie:
  • grazi (32)
    Użytkownik
    1 21.12.2011, 19:33
    Chciałam zapytać osoby obeznane w temacie jak oceniają produkt pszczeli o nazwie Lifemel. To kolejna nowość jaka pojawiła się na rynku eko-żywności. I podobnie jak wiele "modnych" produktów z tej półki spożywczej tak i te miody są oczywiście kilkakrotnie droższe niż przykładowo słoik naszego miodu.
  • Aleksandra Uruszczak (75)
    Specjalista
    2 20.01.2012, 11:31
    Nie mam doświadczenia z produktami LifeMel – tzn. sama nie próbowałam, nie znam też osób, które mogłyby podzielić się refleksją na temat tych produktów.
    Niemniej – LifeMel i inne miody z tej serii, jak wynika z opisu to tzw. ziołomiody.

O ziołomiodach nie słyszy się zbyt często. Myślę, że znają je głównie osoby mające bezpośredni kontakt z pszczelarstwem i fani produktów pszczelich. Niemniej, polecam ziołomiody uwadze – szczególnie osobom wierzącym i stosującym naturalne metody wspomagania zdrowia.

Czym są ziołomiody?
    Ziołomiody to produkty pszczele, właściwie jest to miód. Pszczoły karmione są specjalnie przygotowanymi pożywkami, najczęściej przygotowywanymi z ziół (ale też i z soków owocowych). Tę pożywkę pszczoła umieszcza w swoim wolu, dodaje własne enzymy, hormony i w efekcie tworzy miód. Innymi słowy pszczoła nie zbiera nektaru z kwiatów, czy spadzi z mszyc. Różnica ze „zwykłym” miodem jest taka, że ziołomiód jest bogatszy w składniki mineralne, odżywcze i witaminy. Skład pożywki jest kontrolowany, a pochodzenie z określonych ziół wskazuje na jego działanie prozdrowotne. Oczywiście ziołomiód to nie lek, ale może być stosowany jako środek wspomagający i wzmacniający.

Ziołomiody są produkowane i sprzedawane w Polsce (wspominam o tym ponieważ LifeMel pochodzi z Izraela).

Czy ktoś z Was próbował ziołomiodów? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

(Informacje o ziołomiodach zaczerpnięte ze strony: apipol.com.pl/apipolpl/index.php/apiterapia/ziolomiod)

-- mgr farmacji